Jump to content
Forum Sköldpaddor

Hemsida


Ronnie

Recommended Posts

OK, är nu klar med våran sida på nätet om Rödfotad skogssköldpadda till 98%, har lagt till adressen i signaturen.

Har ni nu åsikter så kom med dom så att alla ändringar blir på en gång, det är inte roligt att sitta och ändra vareviga kväll allteftersom medlemmarna kommer på något som inte stämmer. Ni får gärna komma med åsikterna via PM.

www.rodfotadskogsskoldpadda.st/

R/P

Link to comment
Share on other sites

Fin sida Ronnie.

Jag har inte hunnit läsa allt men ett tips är att länkarna öppnas i nytt fönster, så man fortfarande har din sida kvar nä rman klickar på en länk.

Vill även se Hasse bland uppfödare, han föder ju trots allt upp fem olika arter.

Lite mer jag kom att tänka på...

när du har heldragen linje under ord så avsluta meningen utan att använda blankslag/steg efter, annars blir den heldragna linjen längre än ordet.

för att det ska vara mer lättläst är det bra om texten är justerad för "helsida" (så som i böcker)

Link to comment
Share on other sites

Bra sida Ronnie. Ser fram emot uppdateringar också vartefter nya rön kommer. Det saknades en sida på svenska om rödfotade.

Link to comment
Share on other sites

Fin sida Ronnie.

Jag har inte hunnit läsa allt men ett tips är att länkarna öppnas i nytt fönster, så man fortfarande har din sida kvar nä rman klickar på en länk.

Vill även se Hasse bland uppfödare, han föder ju trots allt upp fem olika arter.

Lite mer jag kom att tänka på...

när du har heldragen linje under ord så avsluta meningen utan att använda blankslag/steg efter, annars blir den heldragna linjen längre än ordet.

för att det ska vara mer lättläst är det bra om texten är justerad för "helsida" (så som i böcker)

Tack!

Du har helt rätt i det du skriver om länkar och allt det andra men som jag skrev till någon annan här så ser man inte skogen för alla träden till slut då man sitter och skriver.

R/P

Link to comment
Share on other sites

Superbra att det kommer en sida om rödfotade.

Mycket bra jobb och bra bilder.

Link to comment
Share on other sites

OK, är nu klar med våran sida på nätet om Rödfotad skogssköldpadda till 98%, har lagt till adressen i signaturen.

Har ni nu åsikter så kom med dom så att alla ändringar blir på en gång, det är inte roligt att sitta och ändra vareviga kväll allteftersom medlemmarna kommer på något som inte stämmer. Ni får gärna komma med åsikterna via PM.

www.rodfotadskogsskoldpadda.st/

R/P

Tjena!

Fin hemsida.

Jag hade nog bytt ut den röda lysande texten till någon annan färg.

Annars så var den helt OK! Fina bilder på sköldpaddorna var där oxå.

//Johan

http://www.landskoldpaddor.com

Link to comment
Share on other sites

Tjena!

Fin hemsida.

Jag hade nog bytt ut den röda lysande texten till någon annan färg.

//Johan

NEJ, låt den fina röda lysande färgen vara kvar, särskilt när sidan handlar om RÖDfotad skogssköldpadda :) Mycket fyndigt och fint enligt min mening. Jättefint till det gröna och svarta.

Link to comment
Share on other sites

Verkligen en trevlig sida. Färgvalet är fungar och är roligt! Sidan är lättläst och informativ. Klockrent tycker jag! Bra jobb:)

Link to comment
Share on other sites

Tjena!

Fin hemsida.

Jag hade nog bytt ut den röda lysande texten till någon annan färg.

Annars så var den helt OK! Fina bilder på sköldpaddorna var där oxå.

//Johan

http://www.landskoldpaddor.com

Det går ju att använda en mörkare röd färg som inte är så "lysande". Mer lättläst då.

Link to comment
Share on other sites

Några synpunkter.

Jag saknar en uppfödare <_<

Sedan är det den röda texten som tidigare påpekats. Jag tycker den är jobbig att läsa. Om någon färgblind stackare skulle försöka läsa på er sida lär det bli hopplöst då rödgrön färgblindhet är den vanligaste varianten av färgblindhet.

Hemsidor med färgad bakgrund kan se mysiga ut men i regel är det lättare att läsa mot vit bakgrund.

/A

Link to comment
Share on other sites

Det här med färgblindhet har du ju helt rätt i, tänkte inte på det.

Link to comment
Share on other sites

Några synpunkter.

Jag saknar en uppfödare <_<

Sedan är det den röda texten som tidigare påpekats. Jag tycker den är jobbig att läsa. Om någon färgblind stackare skulle försöka läsa på er sida lär det bli hopplöst då rödgrön färgblindhet är den vanligaste varianten av färgblindhet.

Hemsidor med färgad bakgrund kan se mysiga ut men i regel är det lättare att läsa mot vit bakgrund.

/A

Har lagt till en länk :wacko:

Detta medf färgblindhet har jag inte tänkt på en sekund, du har naturligtvis rätt. Men om nu rätt ska vara rätt så måste samtliga hemsidor eller sidor överhuvudtaget vara med grå bakgrund inte vit och en text som går i orange för att alla med någon form av färgblindhet ska kunna läsa.

Källa (kolla testa färgblindhet och facit på sifra 27)

Därmed kan vi skrota kanske 95% av alla sidor på nätet eftersom dom flesta med normalt seende inte har skänkt detta en tanke :( och detta gör att jag blir en aning förbannad på mig själv.

Ska kolla vad jag kan gör åt detta (något ska göras)

R/P

Link to comment
Share on other sites

Jag har ändrat på min hemsida så den nu ska vara anpassad även för färgblinda, hoppas jag. :)

Link to comment
Share on other sites

Har ändrat hemsidan totalt och hoppas att den funkar.Mycket jobb men jag hoppas att alla kan se

den nu ;)

R/P

Link to comment
Share on other sites

Kanonsnygg!!!

Jag tycker bara att det är snyggare och lättare att läsa om texten är marginaljusterad som i böcker. Texten går ut i kanten på båda sidorna.

Vad hade du för program när du gjorde sidan? Mallar?

Link to comment
Share on other sites

Kanonsnygg!!!

Jag tycker bara att det är snyggare och lättare att läsa om texten är marginaljusterad som i böcker. Texten går ut i kanten på båda sidorna.

Vad hade du för program när du gjorde sidan? Mallar?

Ja du! det är ganska simpelt egentligen. Du slipper html vilket kan vara ganska krångligt ( tycker i allafall jag)

Hemsida

Glömde ju skriva Tack.

R/P

Link to comment
Share on other sites

Det var snabba puckar. Jag hann bara köra grabben till hockeymatch och hem igen så har du ändrat sidan.

Link to comment
Share on other sites

nu är sidan riktigt snygg! jättebra jobbat!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...