Jump to content
Forum Sköldpaddor

Dvala separat?


ohlson10

Recommended Posts

Undrar över hur jag ska fördela sköldpaddorna il ådorna jag ska sedan ha i kylskåpet när de dvalar....

Går det bra att en hane och en hona delar låda? Eller är det bättre att dvala dem för sig? I varsin låda...

Undra över en annan sak...Efter dvalan släpper ni ihop era hanar och honor direkt eller, får de gå separat ett tag?

Link to comment
Share on other sites

Undrar över hur jag ska fördela sköldpaddorna il ådorna jag ska sedan ha i kylskåpet när de dvalar....

Går det bra att en hane och en hona delar låda? Eller är det bättre att dvala dem för sig? I varsin låda...

Undra över en annan sak...Efter dvalan släpper ni ihop era hanar och honor direkt eller, får de gå separat ett tag?

Att hane och hona ligger i samma dvalningslåda går bra. Dom placeras ju där när dom är mycket trötta och ligger kvar tills dom börjar vakna upp.

Vi har hanar och honor separerade under dvalningen, dom vaknar sakta upp inomhus och får komma tillsammans när det är dags a flytta ut i växthuset. Om hanarna får gå med honorna direkt glömmer dom bort att dom kanske borde äta lite efter 4 månader utan mat ;)

Link to comment
Share on other sites

Ok, då vet jag att de kan dvala ihop, men efteråt får hanen vara lite ensam och komma igång att äta innan de får vara tillsammans. :wub:

Har skaffat ett kylskåp för säkrare temperatur. om man läser om dvalning framgår att vissa använder lock med hål i! Vissa avråder detta...(Mest på tyska sidor)

Vet att du PA dvalar i förråd, vad är bäst i kylskåp, lock med borrade hål i eller ett lövtäcke som lock? (Har ändå tänkt ha löv i toppen av substatet....)

Tack! :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...