Jump to content
Forum Sköldpaddor

Minisköldpaddor på Blocket


LouiseGustafsson

Recommended Posts

det säljs "minisköldpaddor" på blocket. har inte fått svar på mitt mejl .. :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

det säljs "minisköldpaddor" på blocket. har inte fått svar på mitt mejl .. :ph34r:

Har du någon länk?

Link to comment
Share on other sites

Hej jag skickade ett meil till annonsören av mini sköldpaddor och bad om det latinska namnet på dem, så att jag kunde läsa på om dem och se om jag kunde sköta dem. Jag fick till svar att han inte visste det latinska namnet, utan köpt dem av en kompis för några år sedan och att kompisen sagt att de inte skulle bli större än en snusdosa, det var iallafall vattensköldpaddor. Hur stora blir den minsta vattensköldpaddan???

MVH Ancora

Link to comment
Share on other sites

En sida på tyska om små vattensköldpaddsarter. Jag har inte hunnit ta reda på om det finns någon art som bara blir så stor som en snusdosa. Hur stor exakt är egentligen en snusdosa? Det skiljer ju också ofta i storlek mellan hanar och honor. Hanarna är ofta mindre.

Edit: Enligt länken är den minsta vattensköldpaddan Glyptemys muhlenbergii som blir max 11 cm, det är större än en snusdosa, så alltså finns det ingen art som blir max som en snusdosa!

Link to comment
Share on other sites

En sida på tyska om små vattensköldpaddsarter. Jag har inte hunnit ta reda på om det finns någon art som bara blir så stor som en snusdosa. Hur stor exakt är egentligen en snusdosa? Det skiljer ju också ofta i storlek mellan hanar och honor. Hanarna är ofta mindre.

Edit: Enligt länken är den minsta vattensköldpaddan Glyptemys muhlenbergii som blir max 11 cm, det är större än en snusdosa, så alltså finns det ingen art som blir max som en snusdosa!

hej, min man skulle bli glad om det fanns såååå stor snusdoser. Jag var bara nyfiken, tack så mycket Mimmi MVH Ancora

Link to comment
Share on other sites

Hej jag skickade ett meil till annonsören av mini sköldpaddor och bad om det latinska namnet på dem, så att jag kunde läsa på om dem och se om jag kunde sköta dem. Jag fick till svar att han inte visste det latinska namnet, utan köpt dem av en kompis för några år sedan och att kompisen sagt att de inte skulle bli större än en snusdosa, det var iallafall vattensköldpaddor. Hur stora blir den minsta vattensköldpaddan???

MVH Ancora

jag skrev och frågade precis samma sak, men jag har inte fått svar. tror det va han som hade en annons på plocket förra året också. men då bad han mig bara dra, :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Fick typ samma svar. Jag skrev att det inte fanns så små sköldpaddor så vitt jag viste. "om det nu inte finns sånna så behöver du ju inte skriva - tack" eller nått liknande svar :/

Link to comment
Share on other sites

Jag har mätit en snusdosa, den har en diameter på 7 cm.

Märkligt att Blocket kan acceptera annonser där man inte anger ett riktigt artnamn. I detta fall anges inte ens att det gäller vattensköldpaddor.

Utan artnamn kan man ju inte kontrollera om det är en A-listad art.

Hej! säljer våra 3 mini sköldpaddor 2 år gamla. Säljes tillsammans.

Blir inte större än en snusburk.

Pris: 200:-

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...