Jump to content
Forum Sköldpaddor

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Miss Kiaer

Normalt?

Recommended Posts

Miss Kiaer

Var inne på Youtube och kollade lite när en kompis till mig hittade en film som hon länkade till mig. På filmen får man se en sköldpadda som jagar katter och springer och biter dom, är detta normalt eller har dom som filmat bara hittat på? Det ser ju verkligt ut.

Filmen:

Gunveig

Jag har också tittat på den där filmen och några andra också. Tycker det ser hemskt ut när katten biter sköldpaddan i huvet. Min första tanken var att sköldpaddan är en hane som tror att katter är hans hona och försöker uppvakta henne. Nu har jag ingen aning hur rödfotade skogsköldpaddor (det är väl en sån?????) beter sej när dom uppvaktar sina damer, men med tanke på farten och intensiteten ser jag likheter med min rysshanes beteende.

Johannes

Hihi, kan inte låta bli att tänka på vad Ronnie sa om Stridsvagnar i en annan tråd ^_^. Men en Rödfotad är det väl ändå inte, eller?

P-A
Men en Rödfotad är det väl ändå inte, eller?

Jag tror att det är en gulfotad.

Miss Kiaer

Gustav gjorde så mot en hund men han jagade den inte, han gick bara lugnt fram och nosade på hennes vita tass och sen bet han henne bara sådär. Men jagade aldrig henne. Men när man ser den filmen så börjar man ju undra vad den paddan tror.

• Create New...