Jump to content
Forum Sköldpaddor

Mega Ray


Ronnie

Recommended Posts

Är det någon mer användare av Mega Ray som råkat ut för samma fenomen som jag? lampan tänds för att en stund senare släckas för att sedan tändas för att ......... :wacko:

Armaturen är en vanlig grislampa, den är inte ställd på energifunktion, jag har förstorat venthålen vid lampsockeln för att få en bättre ventilation men inget hjälper. Har provat med en Power Sun och då funkar det.

Kan det vara så att den utvecklar sådan värme att den kräver en speciell armatur eller..

R/P

Link to comment
Share on other sites

Jag hade samma problem men efter att ha gjort ventilationshålen större funkar det bra. Även jag har en grislampa från Granngården. Jag hade inga problem när jag hade power Sun. Tror att Mega Ray blir varmare och att säkringen i den gör att den slocknar om den överhettas.

Går det att göra ventilationshålen ännu större?

Link to comment
Share on other sites

Jag hade samma problem men efter att ha gjort ventilationshålen större funkar det bra. Även jag har en grislampa från Granngården. Jag hade inga problem när jag hade power Sun. Tror att Mega Ray blir varmare och att säkringen i den gör att den slocknar om den överhettas.

Går det att göra ventilationshålen ännu större?

Hej,

jag har provat allt så nu tröttnade jag på lampan och byggde om den, d.v.s jag tog bort den mekanismen och satte dit en ny sockel och då funkar det alldeles utmärkt. Som jag skrev till P-A så tror jag att överhettningsskyddet var lite väl snålställt på vår grislampa.

R/P

Link to comment
Share on other sites

Hej,

jag har provat allt så nu tröttnade jag på lampan och byggde om den, d.v.s jag tog bort den mekanismen och satte dit en ny sockel och då funkar det alldeles utmärkt. Som jag skrev till P-A så tror jag att överhettningsskyddet var lite väl snålställt på vår grislampa.

R/P

Att leka hemelektriker utan kunskaper är inget jag rekommenderar. Mycket kan gå fel och lampan kan bli strömförande eller så kan den bli överhettad och börja brinna.

Försäkringsbolag brukar vara snabba på att stoppa utbetalningar efter en hemelektriker varit i farten.....

Link to comment
Share on other sites

Att leka hemelektriker utan kunskaper är inget jag rekommenderar. Mycket kan gå fel och lampan kan bli strömförande eller så kan den bli överhettad och börja brinna.

Försäkringsbolag brukar vara snabba på att stoppa utbetalningar efter en hemelektriker varit i farten.....

Håller med dig till 100%, om man inte vet vad man sysslar med ska man självfallet inte göra sådan ändringar. Nu visste jag vad jag gjorde, därför gjorde jag det i annat fall skulle jag be en elektriker göra det.

R/P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...