Jump to content
Forum Sköldpaddor

Vi svämmar över


P-A

Recommended Posts

Sköldpaddsforum is running out of disk space

Vi har nått 80% av tillgängligt diskutrymme.

Jag kommer att ta bort de största bilderna.

När ni ska ladda upp bilder, se till att dom helst ligger under 50 K. I bildbehandlingsprogram brukar det finnas funktioner för att anpassa blder för webb eller email.

Jag vill att varje medlem har högst ett album i galleriet med högst 10 bilder i. När det är fullt och ni vill lägga in en ny bild får ni ta bort en gammal.

Jag har inte hittat något bra sätt att införa dessa begränsningar med automatik.

När man ska visa en bild i ett inlägg är det bra om man kan använda bildlänkar (URL) om man har möjlighet att ladda upp bilden på någon annan server.

Link to comment
Share on other sites

Finns det ingen möjlighet att beställa mer utrymme av webbhotellet?

Link to comment
Share on other sites

Jo visst, men jag tror att en rensning och lite information kanske gör att vi kan klara oss något år till.

Det finns album med flera bilder som nästan är identiska. Det finns också bilder som är onödigt stora.

Det duger ofta med bilder på 50 K för att det ska bli bra, det behövs inte 500 K.

Link to comment
Share on other sites

jag är nog en bov, men jag vet inte hur man raderar ett foto ur albumet. :/ har försökt men det står att jag inte har tillgång till den funktionen eller nåt. så om du vill P-A kan du ta bort mitt album så kan jag fixa ett till med mindre foton och bara ett av varje. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Finns det ingen möjlighet att beställa mer utrymme av webbhotellet?

Det brukar aldrig vara ett problem att KÖPA till sig mer utrymme. Men det är som sagt en kostnadsfråga, skulle jag tippa på, och forumet är ju idéellt.

Link to comment
Share on other sites

Ja, jag har ingen aning om vad priserna ligger på och hur mycket dyrare det skulle bli att skaffa mer utrymme.

Link to comment
Share on other sites

När man ska visa en bild i ett inlägg är det bra om man kan använda bildlänkar (URL) om man har möjlighet att ladda upp bilden på någon annan server.

För dem som inte har någon egen webbsida, har ni tips på servrar där man kan ladda upp sina bilder?

Link to comment
Share on other sites

Kolla www.photobucket.com - där kan du lägga ut dina bilder helt gratis, hur många som helst. Sen kan du linka till ditt album där (du använder bildens URL om jag fattat rätt) för att visa upp bilder här. Eller på andra sajter. :)

Leisha

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jag har nu tömt alla album större än 0,5 MB.

Har rensat de största och äldsta bifogade bilderna.

Vi ligger nu på 106 MB mot tillåtna 100. Vi hade 160 när jag började rensa inte 80 som felaktigt angetts.

Nästa steg blir att ta bort de äldsta trådarna.

Link to comment
Share on other sites

Jag har nu tömt alla album större än 0,5 MB.

Har rensat de största och äldsta bifogade bilderna.

Vi ligger nu på 106 MB mot tillåtna 100. Vi hade 160 när jag började rensa inte 80 som felaktigt angetts.

Nästa steg blir att ta bort de äldsta trådarna.

Har du nån aning om vad ett större utrymme kostar? Eventuellt kan vi ju ha en liten frivillig fond man kan skänka en slant till. Jag skulle nog bidra då jag får ut en hel del av detta forum.....

Link to comment
Share on other sites

Har du nån aning om vad ett större utrymme kostar? Eventuellt kan vi ju ha en liten frivillig fond man kan skänka en slant till. Jag skulle nog bidra då jag får ut en hel del av detta forum.....

Jag skule också kunna hjälpa till med lite pengar då jag, precis som "Evil Börje", både får och har fått ut väldigt mycket av forumet. Tror även att många fler skulle kunna bidra med lite. Skulle ju vara ide att se vad det kostar och hur många vi är som kan sponsra så vi vet vad det blir när vi delar på kostnaden.

//Johannes

Link to comment
Share on other sites

Jag också kan vara med och ge ett bidrag. Det är skrivit så mycket bra på detta forum, illa om det inte ska bevaras för framtida generationer ... ;)

Leisha

Link to comment
Share on other sites

Är det någon mer än jag som har problem med att gå in på sidan ibland? Det står "Fatal error: Cannot instantiate non-existent class: skin_global_9 in /home/skoldpad/public_html/sources/ipsclass.php on line 2165# när jag försöker gå in.

Det ser även anorlunda ut. Jag kan tex inte kolla OnlineList.

Lite svårt att förklara, men det fins ju olika "avdelningar. Forum Landsköldpaddor, Forum Sumpsköldpaddor etc o den sista avdelningen längst ner, där man kolla Online List ser helt konstig ut. Jag ser bara vilka som är inne. O sen står det siffror, tex "1,7,0", det är där det brukar stå hur många regestrerade, gäster och dolda det är på sidan.

Har även gått in på en annan dator o det var samma problem.

Är det flr som har det så o vet ni vad det beror på?

//Johannes

Link to comment
Share on other sites

Växla till engelska längst ner så fungerar det bättre.

Logga ut och logga in igen.

Problemen beror på minnesbrist.

Link to comment
Share on other sites

Nästa steg blir att ta bort de äldsta trådarna.

Det tycker jag vore mycket tråkigt. Trådarna är väl inte det som tar mest minne, det är väl bilderna?

Jag är villig att betala för mer utrymme. Vad kostar det? De andra uppfödarna kanske är villiga att betala för forumet, trots allt får de en massa reklam här av P-A som rekommenderar dem här, även om de inte deltar aktivt.

Ett bra sköldpaddsforum behöver mycket mer utrymme än 100 MB! Jag har 2000 MB för min hemsida till en kostnad av 99:- per månad inkl. moms.

Vi blir ju fler medlemmar på forumet kontinuerligt också.

Link to comment
Share on other sites

Jag betalar gärna en slant för att höja utrymmet för forumet.

Min hemsida kan ha upp till 1000 MB för en kostnad av 15:-/mån inkl moms.

Link to comment
Share on other sites

Det är dyrare än andra webbhotell eftersom programvaran för forumet med support ingår. Supporten är värdefull för mig eftersom jag inte kan PHP och allt vad det heter trots att jag är programmerare, men på lite tyngre "kärror" där man kör COBOL.

Invisionzone har precis kommit med en ny prislista som är något förmånligare än den jag såg för några dagar sedan.

Mer minne är beställt. Tack för stödet, men vi vill inte ha några bidrag.

Jag tar inte bort några inlägg.

Link to comment
Share on other sites

Invisionzone har precis kommit med en ny prislista som är något förmånligare än den jag såg för några dagar sedan.

Mer minne är beställt. Tack för stödet, men vi vill inte ha några bidrag.

Jag tar inte bort några inlägg.

Det var en glad nyhet.

Link to comment
Share on other sites

I sin profil kan man ju länka till tex zonnen så att man kan se bilder på djuren. Jag har skrivit adressen där man skriver vilka sköldpaddsarter man har.

//Johannes

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...