Jump to content
Forum Sköldpaddor

Tropikmässa I Morgon


Guest LenaS

Recommended Posts

Guest LenaS

Är det någon som ska dit mer än jag och dottern? Någon som varit där tidigare? Undrar mest om det är en trevlig mässa... värt milen (10 enkel resa).

Kanske vi ses i vimlet :)

Lena S

Link to comment
Share on other sites

Guest LouiseR

Ja, jag ska dit. Men jag har aldrig varit där tidigare. Hoppas också att det är värt att åka dit. Fast jag bor lite närmre (3 mil enkel resa). Jag var på reptilmässan i Malmö för ca en månad sen. Och den blev jag grymt besviken på, den var inte alls stor. Men jag tror att tropikmässan är större!

Link to comment
Share on other sites

Guest LenaS

Jag har varit på "Expo-syd" i Kristianstad för något år sedan. Det blev jag besviken över - det var inte alls så stort som jag tänkt mig... och trångt! Det ska vara en av de största! Fast jag vet inte om det enbart räknades som reptilmässa??

Vi får se i morgon om det är något kul

Lena s

Link to comment
Share on other sites

Guest Louise

Jag har aldrig varit på någon mässa, men jag tycker det hade varit väldigt kul att åka på någon. Var kan man hitta information om dessa? Vilka djur brukar de ha? När är den nästa och var i Sverige?

Link to comment
Share on other sites

Guest LouiseR

Ja, det är grymt kul med mässor. På tropikmässan idag fanns massor av intressanta djur. Blev så kär i kameleonterna..får nog bli en sån i framtiden nån gång =) Jag har varit på tre olika mässor; expo syd i kristianstad, skhfs i malmö och nu tropikmässan i malmö. Tropikmässan var helt klart bäst, expo syd inte helt fel. Blev däremot besviken på skhfs mässa.

På mässorna kan man se massor av olika sorters ödlor och ormar. En del sköldpaddor, men inte särskilt många. Finns även utställare med spindlar och insekter. Ibland finns det utställare med däggdjur, på tropikmässan idag kunde man t.ex. köpa en sorts igelkott. Man kan även hitta en del terrarium och tillbehör till terrarium.

Om du vill ha info om mässor, tycker jag du ska bli medlem på repti.net, om du inte redan är det. Där får man en hel del information om olika mässor. Vet inte när och var nästa mässa är.

Mvh/ Louise

Link to comment
Share on other sites

Guest Louise

Nu har ju inte detta med sköldpaddor att göra men var det afrikanska pygméigelkottar som man kunde köpa?? Är själv ägare till två stycken! :)

Link to comment
Share on other sites

Det finns en kalender på detta forum:

Expo syd Kristianstad 28 augusti

Link to comment
Share on other sites

Guest LouiseR

Hmm..vet faktiskt inte vad det för igelkottar. Ganska små, med spetsig nästa..ingen vidare beskrivning kanske =) Hur är det att ha såna små sötnosar som husdjur då?

Link to comment
Share on other sites

Det var afrikanska pygmeigelkottar, Atelerix albiventris. Det fanns fyra hanar och ett par till salu. Gissa vem som köpte paret :)

Dessutom blev jag stolt ägare till några Kragagamer (C. kingii)och Dabbagamer (U. o. ornata)

Det fanns även några Landsköldpaddor. G. elegans, platynota, radiata, carbonaria.

Var mycket sugen på G. radiata men 1150 euro per styck är mycket pengar :(

Annars tyckte jag mässan var bra i sin helhet, betydligt bättre än den för några veckor sedan.

/A

Link to comment
Share on other sites

Guest isabel

Vad är en G. radiata vör någon? Frågar av ren nyfikenhet... Sådana gryma pengar för en!!! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Strålsköldpadda.

En ganska starkt hotad art från Madagaskar.

I min sambos ögon såg dom ut precis som våra stjärnsköldpaddor så det var meningslöst att köpa några enligt henne :(

/A

Link to comment
Share on other sites

Guest Marita

grattis till igelkottarna dom är helt underbara har själv en funderar starkt på en till så småningom. om jag kan hitta en som inte är släkt till den jag har.

Link to comment
Share on other sites

Guest LenaS

Hej Andreas!

Jag hittade inte dig på mässan :( - skulle ju köpa PAT av dig... men inte såg jag NÅGON som sålde det... suck.

Men jag kan ju glädja dig med att jag var inom din affär och gjorde av med ett antal 100lappar...

Trevlig personal har du iaf :) (fast han "lurade" mig på 19:- - tog dubbelt betalt). Återkommer kanske i veckan, då dottern blev helt frälst i alla era fina fågelleksaker B)

Lena S

Link to comment
Share on other sites

Jag var ju precis innanför entren....

Men ni hade väl för bråttom ner i hallen :)

Eller så syntes jag inte bland Moströms alla kryp, jag stod i hans monter.

Trevligt att höra att personalen sköter sig. (bortsett från felinslaget på 19 kronor)

/A

Link to comment
Share on other sites

Guest LenaS

Stod du till höger eller vänster?? Tyckte vi tittade där... ;) Hmm...

Ja ja... då såg jag dig säkert iaf :D

Lena S

Link to comment
Share on other sites

Jag stod till vänster när man kom in. Hade Leopardgecko, Hjälmgecko, Tjocksvansgecko, Skäggagamer, Vetarkprodukter, PAT och lite annat till salu. Precis brevid var Moströms reptilfoder.

/A

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...