Jump to content
Forum Sköldpaddor

Rödfotad


Johannes

Recommended Posts

Det blev ingen affär där heller. Den var redan såld :(. Det var typ trdje annonsen jag ringde på som det har varit en precis före mig och tagit paddan <_< . Typiskt!!! A ja, Jag får fortsätta att hålla ögen öppna efter nya annonser

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply

jag ska också hålla ögonen öppna så hör jag av mig ifall jag hittar nåt. lycka till!

Link to comment
Share on other sites

Tack så mycket :) //Johannes

Link to comment
Share on other sites

Hej

Har sett på repti att det finns en i Örebro som säljer tre st rödfotade sköldpaddor på 3 år. Annonsen heter:

Skogskilpadder og leopardskilpadder. Vet i och för sig inte hur gammal och hur stor din rödfotade är, men det är ju ett förslag iaf. :)

Link to comment
Share on other sites

Lite kul, för jag såg den för bara någon timme sedan :) Jag skickade ett mail men har inte fått något svar. Snällt av dig att du sa till :) Mvh Johannes

Link to comment
Share on other sites

Det kan du tro att jag gör också :D Mvh Johannes

Link to comment
Share on other sites

Jag har nu fått tag i en annan rödfotad som jag ganska säkert ska hämta på Lördag :D . Den är ca 16 cm och är väl skött. Han hade hittat mkt fakta om sorten och skött den därefter. Han viste inte hur gammal den var men han skulle försöka ta reda på det tills ikväll.

Jag tänkte fråga Ronnie (eller om någon annan vet) om du vet vad det finns för sorts rödfotade. Du skrev ju en lista med hur stora de blev. Jag frågade om han visste om det var en Cherry head men han viste inte. Han hade för sig om att det var en Colombiansk (vet inte hur det stavas). Jag har ingen anning om i fall det finns någon som heter så, så det var därför jag tänkte fråga i fall någon här viste. //Johannes

Link to comment
Share on other sites

Jag har nu fått tag i en annan rödfotad som jag ganska säkert ska hämta på Lördag :D . Den är ca 16 cm och är väl skött. Han hade hittat mkt fakta om sorten och skött den därefter. Han viste inte hur gammal den var men han skulle försöka ta reda på det tills ikväll.

Jag tänkte fråga Ronnie (eller om någon annan vet) om du vet vad det finns för sorts rödfotade. Du skrev ju en lista med hur stora de blev. Jag frågade om han visste om det var en Cherry head men han viste inte. Han hade för sig om att det var en Colombiansk (vet inte hur det stavas). Jag har ingen anning om i fall det finns någon som heter så, så det var därför jag tänkte fråga i fall någon här viste. //Johannes

Enl Holger Vetter så finns det rödfotade från följande ställen

Paraguay

Brasilien

Venezuela

Franska Guayana

Barbados (förmodligen inplanterad)

Colombia

R/P

Link to comment
Share on other sites

Jag har nu fått tag i en annan rödfotad som jag ganska säkert ska hämta på Lördag :D . Den är ca 16 cm och är väl skött. Han hade hittat mkt fakta om sorten och skött den därefter. Han viste inte hur gammal den var men han skulle försöka ta reda på det tills ikväll.

Jag tänkte fråga Ronnie (eller om någon annan vet) om du vet vad det finns för sorts rödfotade. Du skrev ju en lista med hur stora de blev. Jag frågade om han visste om det var en Cherry head men han viste inte. Han hade för sig om att det var en Colombiansk (vet inte hur det stavas). Jag har ingen anning om i fall det finns någon som heter så, så det var därför jag tänkte fråga i fall någon här viste. //Johannes

Vad roligt!! Det är alltid kul med ett nytt djur! :D Själv har jag ingen direkt planering på en till men i framtiden kanske...

Ps. har just insett att man kan skriva med roliga färger! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ohh, gissa om jag är spänd nu :D . I moron ska jag hämta min nya sköldpadda. Vi åker ganska tidigt på morgonen, vi ska ju till mina kusiner först, och sedan på kvällen hämtar jag paddan. Vilken jäkla tur att mina kusiner bodde i Göteborg och att vi var bjudna just nu. Annars tror jag inte att mamma och pappa skulle åka ända dit för att köpa en sköldpadda. Jag ska lägga ut lite bilder på den nya paddan i morgon eller på söndag så att ni får se den. Jag tror att jag startar en ny tråd i "Landsköldpaddor" då, den här börjar ju bli lite lång ;) . Ha det bra allihop :) Mvh Johannes

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...