Jump to content
Forum Sköldpaddor

Parning!


Guest Åsa

Recommended Posts

Hejsan!

Till min stora glädje har jag något trevligt att berätta för er alla... :rolleyes:

När jag kom hem idag efter att hämtat barnen från skolan så fick jag syn på att mina Sköldpaddor parar sig, så förhoppningsvis får vi tillökning framöver! ?

Jag har även ett ÄGG i kläcknings maskinen som vi väntar resultat på...

Den 14/1-04 hade det gått 110 dagar, men läste nyligen att det kunde ta ända upp till 200 dagar för en Terrapene Carolina att kläckas!? Så det är bara till att vänta se vad som händer? ;)

Önskar er alla en TREVLIG HELG!!!

Mvh Åsa :D

Link to comment
Share on other sites

Hejsan Marita!

Såg att du byggt om Hemsidan för nätverket, det vart jätte fint när du även la till bilderna!! ;)

Hur går det med dina Sköldisar då?

Jo det tyckte jag oxå, men eftersom jag inte hade tur första gången hon lade Ägg så har jag läst på mig en hel del. Det sista jag såg ang just Terrapene var att det kunde ta ända upp till 200 dagar! Skam den som ger sig.. *ler*

Det första jag läste mig till var att det låg mellan 80-110 dagar. Men självklart ger jag inte UPP hoppet, för visst vill jag lyckas att föda upp ungar. :D

När blir det småttingar hos dig igen då?

Önskar dig en underbar helg & mina Sköldisar hälsar till sina vänner borta hos dig! :wub:

Link to comment
Share on other sites

Jag håller tummarna för att det blir ungar framöver. Det behövs verkligen uppfödare av sumpsköldpaddor. Många arter är ju hotade, konstigt förresten att det inte krävs några cites-intyg för flera hotade arter (om jag har fattat det rätt, i a f inte för flavvon.)

Sumpuppfödarna verkar ytterst få, åtminstone syns de inte på forumen, enl. vad jag vet.

Men på detta forum finns det i a f personer som jag tror, förr eller senare, kommer att få fram ungar:)

Link to comment
Share on other sites

Hej Mimmi!

Jo det stämmer & jag håller med dig! :rolleyes:

Jag hoppas verkligen att det går vägen med mina Ägg framöver, för jag önskar verkligen att få flera av denna art. Fast igentligen är det inte mina sköldpaddor utan barnens, men det är jag i huvudsak som sköter om dessa eftersom barnen bor inte här på heltid. Så det är väl igentligen "mitt" intresse så att säga!

Jo jag hoppas oxå att det kommer fram fler som har Sköldisar & även dom ger sig till känna att dom föder upp fler sköldpaddor. Därav min efterlysning om att hitta fler som har T Carolina. Eftersom jag själv då har en hona & en hane skulle det vara trevligt att kanske kunna para hanen med någon fler som har denna art.

Mvh Åsa

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...