Jump to content
Forum Sköldpaddor

Reptilsymposiet i Norrköping


Gäst

Recommended Posts

Hej!

Vi planerar att åka till reptilsymposiet i Norrköping. Var kan jag hitta info om program, tid och plats mm?

Tack på förhand

Link to comment
Share on other sites

Då vi bor i norrköping funderar vi skarpt på att vara där. trots att vi bara har varit sköldpaddsägare i snart tre veckor.

Men det enda som egentligen är intressant är köp/sälj-delen. Kostar det verkligen 350:-/person bara för att få komma in och handla :S ?

Link to comment
Share on other sites

Nej

Det brukar kosta omkring en 50 lapp att gå in på köp och sälj.

Jag förstår dock inte hur man kan prioritera Köp och sälj före föredragsdelen. Olika säljmässor är det ju var och varannan vecka men ett ordentligt Symposium är det ju bara en gång per år. (Eller kanske 1,5 gånger så slipper jag få skäll av SHRs medlemmar :D )

/A

Link to comment
Share on other sites

Men det enda som egentligen är intressant är köp/sälj-delen.

Föredragsprogrammet är späckat med intressanta ämnen, tycker jag. Bl a Sveriges 8 (!) sällsynta grodor, akvaterrariet, reptilernas fortplantningsbiologi de två senaste hålls av OrmStefan, virtuell rundvandring med Peter Pritchard, taxonomi Galapagossköldpaddorna, herpetologiska observationer. Tyvärr kan jag inte komma.

Link to comment
Share on other sites

Men det enda som egentligen är intressant är köp/sälj-delen. Kostar det verkligen 350:-/person bara för att få komma in och handla :S ?

Det är föredragen som kostar 350:- Entré till köp/sälj är som nedan:

Symposium2006

Expo / försäljning

Tropikföreningen ALBA arrangerar en expo / försäljning av tropiska djur, foder, tillbehör, böcker m m.

Besökare

När: Lördagen 11 november

Tid: Klockan 12,00-16,00

Vart: Pronova Center

S:t Persgatan 19, Norrköping

Entré: Vuxna 40 kr

Barn 6-12 år 20kr

Familjebiljett 100kr

(2 vuxna+2 barn)

Link to comment
Share on other sites

Min pojke ringde i gårkväll och berättade att han ska spela en minicup ( Pontus spelar hockey) den helgen och eftersom han är hos mig då får även jag avstå Norrköping. Skrivet av en vuxen med tårar i ögonen :( som sett framemot att få höra intressanta föredrag och sist men inte minst träffa andra medlemmar på forumet.

R/P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vad tyckte ni om reptilsymposiet? Vore kul höra från er som var där :)

Link to comment
Share on other sites

Jag har hört på ryktesvägarna att Pritchards rundvandring bland böcker och sköldpaddsskal var väldigt intressant och inte alls långdraget :D

Hörde även att en viss annan föredragshållare fick prata på i snabbare takt en beräknat för att kompensera :)

/A

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...