Jump to content
Forum Sköldpaddor

2 Nyfödda Cuora Flavomarginata På Repti


Helena Palén Berggren

Recommended Posts

Har ni sett dessa små underverk?

10907.jpg

De är till salu på repti.net.

Link to comment
Share on other sites

Otroligt söta... Jag tycker det verkar mycket riskabelt att sälja nykläckta ungar. Vet ej hur gamla de är i o för sig.

Link to comment
Share on other sites

Jag har för mig att det stod att de kläcktes den 31/3 och att de nu äter daggmask, kackerlackor och mjölbaggar.

Men de var ju för söta.

Link to comment
Share on other sites

Guest Lilli-Ann

Ja de är verkligen jättesöta, men nog är det väl lite tidigt att sälja dem om de är kläckta så nyligen.....

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker också att det verkar tidigt att sälja dem redan. De är ju bara ett par veckor gamla. Några månader bör de väl bli innan man säljer dem.

Ni som är uppfödare:

Hur gamla är era ungar som yngst när ni säljer dem?

Link to comment
Share on other sites

Vi brukar sätta gränsen vid ungefär 20 g för våra grekungar. Tiden kan variera från 3 - 6 månader. Detta för att dom ska ha kommit in i en aktiv hungerperiod.

Manfred som säljer dessa flavomarginata är en mycket erfaren herpetolog.

Dom kanske går att boka nu för senare leverans?

Dom kanske redan nu är mycket aktiva och glupska?

Grekungarna är "laddade" för att klara en eventuell hibernering direkt efter kläckning. Cuoran kanske börjar äta mycket långt tidigare.

Link to comment
Share on other sites

Måste bara säga att det är så otroligt glädjande att två nya flavvosar har "anlänt" till den här planeten. Jag hoppas de kommer i goda händer och får ett långt, bra och gärna reproduktivt liv.

Link to comment
Share on other sites

Ett exempel på hur en uppfödare föder upp sina nykläckta flavvosar finns på denna sida om någon är intresserad.

Link to comment
Share on other sites

Guest Marita

säljer mina efter 3 månader om dom har ätit och ökat i vikt som dom ska vissa ungar är lite mer kinkiga och små.

Link to comment
Share on other sites

Guest stefan
Ett exempel på hur en uppfödare föder upp sina nykläckta flavvosar finns på denna sida om någon är intresserad.

Vilken sida? Jag missade nog.. Menar du på landskoldpaddor.se eller .com? Jag hittar inte, men vill gärna läsa! :)

EDIT: aha! jag skulla ha refreshat innan jag postade :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...