Jump to content
Forum Sköldpaddor

17 år gammel skilpadde


fridtjof

Recommended Posts

For 17 år siden kjøpte vi en skilpadde i Svarige. Den spiste bare kattemat, det var umulig å få i den noe annet. Etter noen år begynte den å tilbringe mer og mer tid i vannskåla si, og vi innredet et akvarium til han der han om sommeren ligger og svømmer i dagesvis, mens han nå om vinteren ligger mest i hula si oppunder akvarietaket, Har ca. 30 cm vann, og tørt land med hule. Kattematen ble for noen år siden byttet ut med Reptomin, men det er det eneste vi får i han. Spiser masse om sommeren, men nesten ikke noe nå. Vet ikke hva slags skilpadde det er, heller ikke vet vi kjønn.Den er en sosial skilpadde som elsker å ligge i halsgropen til min datter og kose seg

P1000999.jpg

P1000994.jpg

P1000987.jpg

Kan ta andre bilder om ønskelig.

Link to comment
Share on other sites

Så likt ut, ja. Fridtjof er 18cm fra nakke til bak. Han veier 320gram. Blir denne typen gamle, og er de vanlige?

Link to comment
Share on other sites

Reeves kärrsköldpadda är mycket vanlig i fångenskap.

Med bra skötsel kan alla sköldpaddor bli mycket gamla.

Link to comment
Share on other sites

Jag är på samma linje som PA när det gäller art.

När det gäller kön är jag osäker men gissar hona, dels pga den ljusa färgen (vuxna hanar är oftast näst intill svarta) dels stoleken (18 cm förekommer men är ovanligt hos hanar) samt även på svansen som ser lite för smal ut för en hane (både hanar och honor av denna art har långa svansar)

/A

Link to comment
Share on other sites

Da må nok Fridtjof få nytt navn. Det spørs om det må bli Frida. Hørtes ut som du syntes den var stor, kommer den til å slutte å vokse? Som du forstår vet jeg alt for lite om skilpadder, men nå skal jeg få lært meg masse. Heldigvis til tross for alt vi ikke vet, tror jeg han trives hos oss. Han er sosial, biter aldri, er på ingen måte redd,og han har aldri vært sjuk på de 17. årene. Men nå kan han kanskje få det enda bedre. Tar gjerne imot råd.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...