Jump to content
Forum Sköldpaddor

repti


Guest Marita

Recommended Posts

har ni varit inne på nya repti.net ännu vad tycker ni? jag tycker om repti för det finns mycket att läsa om i forumet ibland tyvärr hel knasiga saker men det är roligt att läsa om djur man inte har.

Link to comment
Share on other sites

Jag läser annonser då och då. Är glad att bo i Finland - det säljs så många intressanta reptiler i Sverige att jag skulle ha tiotals terrarier om jag bodde där :P . Även chuckwallor! Helt fantastiskt!

Link to comment
Share on other sites

Jag måste säga att jag trivs på den nya Repti! Jag vart dessutom uttagen som Test pilot och det har varit en kul tid att testa en massa nya saker :D

Men det är som sagt en hel del buggar kvar som måste ordnas, tycker jag. Men annars är det helt okey att kunna läsa om en massa andra djur arter än Sköldisar.

:rolleyes:

Mvh Åsa

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker att det är underligt att man tar in olagliga annonser.

För att få annonsera om köp eller försäljning av A-listade djur krävs CITES-intyg.

I köp- och säljforum för fåglar kräver man att numret på CITES-intyget anges vid annonsering om A-listade djur.

Link to comment
Share on other sites

det har jag reagerat över också men tror inte att det finns någon ansvarig som läser igenom annonserna.

önskar att det fanns det. sedan pågår det mycket trams på forumet. det är kul att titta in på annonserna men ibland känns det trist när man ser hur folk vill byta från tex. sköldpaddor till "förslag"

eller när det dyker upp sulcator till salu eller krokodiler eller heter det kajman hur kan man ha såna hemma?

Link to comment
Share on other sites

Hej på er!

Jag tänkte att ni bör veta att jag har skrivit på repti ang detta problem.. eftersom jag var uttagen till Testpilot till det nya forumet så lyssnar jag till era önskemål oxå. Här kan ni se vad jag skrev:

Hejsan!

Jag har en liten fundering över erat forum? Nån som kan svara på detta?

Varför är det ingen som granskar inläggen? Det förekommer en hel del annonser bla om djur som inte är lagliga här i Sverige, men ligger här på reptinet för säljning osv... Jag tycker ni bör skärpa era REGLER bättre, jag är inte ensam om att tycka detta. Här har ni flera som har tyckt till ang detta, men utan namn bara för att skydda deras identiter. LÄS detta!!!!

-------------------------------------------------------------------------------------

har ni varit inne på nya repti.net ännu vad tycker ni? jag tycker om repti för det

finns mycket att läsa om i forumet ibland tyvärr hel knasiga saker men det är roligt

att läsa om djur man inte har.

----------------------------------------------------------------

Jag läser annonser då och då. Är glad att bo i Finland - det säljs så många

intressanta reptiler i Sverige att jag skulle ha tiotals terrarier om jag bodde där.

Även chuckwallor! Helt fantastiskt!

--------------------------------------------------------------

Jag måste säga att jag trivs på den nya Repti! Jag vart dessutom uttagen som Test pilot

och det har varit en kul tid att testa en massa nya saker.

Men det är som sagt en hel del buggar kvar som måste ordnas, tycker jag. Men annars är

det helt okey att kunna läsa om en massa andra djur arter än Sköldisar.

-----------------------------------------------------------

Joo m en det nya e ju bra!

----------------------------------------------------------

Jag tycker att det är underligt att man tar in olagliga annonser.

För att få annonsera om köp eller försäljning av A-listade djur krävs CITES-intyg.

I köp- och säljforum för fåglar kräver man att numret på CITES-intyget anges vid annonsering om A-listade djur.

---------------------------------------------------------

det har jag reagerat över också men tror inte att det finns någon ansvarig som läser igenom annonserna.

önskar att det fanns det. sedan pågår det mycket trams på forumet. det är kul att titta in på

annonserna men ibland känns det trist när man ser hur folk vill byta från tex.

sköldpaddor till "förslag" eller när det dyker upp sulcator till salu eller krokodiler eller

heter det kajman hur kan man ha såna hemma?

--------------------------------------------------------

Jag tycker & andra oxå att ni bör ha nån som kontrollerar allt här på detta forum. En vacker dag kanske ni till & med blir anmälda. Vill ni det?

Detta säger jag för att ni skall ha chansen att bättra på erat forum. För fler & fler söker sig bort från er, tack vare detta problem!

Nu får ni ta detta som ni vill eller om ni till & med stänger av mig, men rätt skall vara rätt & jag kommer inte anmäla detta!

Mvh Znufsan :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Hej igen!

Ett litet tillägg... Det går inte att posta inlägget på repti. Varför vet jag inte? Men detta kommer jag att framföra på reptinet så fort det går att posta det!

Mvh Åsa

Link to comment
Share on other sites

Det har utsetts ett antal moderatorer och man kommer även att införa övervakning och borrtag av annonser som inte följer de regler som finns.

Link to comment
Share on other sites

Det låter bra det! Tyckte ändå att detta kunde vara intressant att dom får veta iaf. Har även försökt att skicka meddelande direkt till deras Moderater, men det går inte att posta det. Vet inte varför? Men det är förmodligen någon bugg i deras forum ännu... :(

Link to comment
Share on other sites

Jag tror inte att det är så lämpligt att kopiera andras inlägg från ett forum till ett annat.

Link to comment
Share on other sites

Nee.. det är i och för sig rätt! Men det är ju bara mitt namn som står med.. så det är ju jag som får ta smällen! Nu har det ju inte gått att posta iväg detta så det finns inte där.

Visst kan jag lägga ner detta, om inte nån annan oxå tycker lika som jag el dig?

Jag inväntar med detta så länge tills fler säger vad dom tycker i detta!!

Mvh Åsa :o

Link to comment
Share on other sites

Hejsan på er!

Eftersom det blivit mycket tjaffsande ang det jag skrev om att framföra på Repti... Så kan jag härmed upplysa att jag lägger ner den biten, det blir inget av med att jag framför dessa rader jag nämnde lite längre upp i denna debatt.

Jag har fått klagomål om att jag kopierat det NI andra skrivit & då tycker jag att det är INGEN mening att fortsätta detta mera.

Så Upplysningsvis kan ALLA ni som var med & skrev vad NI tyckte om Repti vara helt lugna.. för jag kommer ej göra något mer av detta.

Men en ensam varg kan inte göra mycket själv, men i flock kan man göra UNDERVERK!

Mvh Åsa

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...