Jump to content
Forum Sköldpaddor

2st Sköldisar


Guest statte

Recommended Posts

Guest statte

Hejsan, jag har blivit ofrivillig ägare till 2 nya sköldpaddor, vet att man inte får sälja sköldpaddor på forumet, men står inget om att skänka dom.

Min kompis hade 2 sköldpaddor, så sålde han akvarie och hade ingenstans att göra av sköldpaddorna så självklart tog jag han om dom så länge, jag har redan 2st gulbukade och en kinesisk halsbandssköldpadda, så det är lite för mycket att ha 2 till, jag vill väldigt gärna hitta något nytt hem, iaf till en av dom, dom skänkes till någon som har sköldpaddsvana och vet hur dom ska skötas med uv-ljus landdel, kost och allt.

Den ena sköldpaddan är en trekölssköldpadda, det är den som jag helst vill skänka bort, den är ca 5-7cm tror jag, det märkliga är att den är litekonstigt skapt vid "näbben" se på bilden, någon sköldpaddskunnig kanske kan säga om den är född så eller om det har blivit??? Denna speciella sköldpadda är mycket livlig och nyfiken, knatar runt på golvet om man släpper ner den och följer efter om man går, väldigt mysig och speciell sköldpadda.

Trekölssköldpaddan

Den andra, är vad jag tror en missisipi map turtle, den är lite större än trekölaren och den kan jag tänka mig att behålla trots allt om ingen är intresserad, den är lite skygg av sig och drar sig gärna undan när man kommer fram till den.

Missisippi Map Turtle

Bägge sköldpaddorna har inte blivit så jättebra skötta och är därför inte så fina i skalet, men hoppas att det finns någon som kan en del om sköldpaddor som har plats i akvariet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...