Jump to content
Forum Sköldpaddor

Inoljad?


Guest Maria

Recommended Posts

Guest Maria

Hej!

Hittade den här bilden på nätet på ett gäng Golden greeks.

Min Inez är inte alls så blank som de här. Tror ni att de har oljat in dessa?

Ser de inte onaturligt glänsande ut?

GoldenGreekTortoises001.JPG

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut som alla sköldpaddorna, även på andra bilder, är insmorda.

Link to comment
Share on other sites

Guest Karolina

Det ser ju helt knäppt ut. Jag tycker de är så vackra med sina matta skal, så jag förstår inte varför man ska göra de sådär.

Link to comment
Share on other sites

Guest Marléne

Hej!

När vår son fick "Sköldis" skickade affären med en sorts olja som enligt dem ska has på skalet efter bad. Den ska "vårda pansar, förhindra uttorkning, ha desinficerande effekt och motverka parasiter". Sera repticlean heter den...

Ska vi skippa den???? Visst blir skalet blankt, men gudarna ska veta att det luktar

tandläkare en stund efteråt...och inte är väl skalet skinande i det naturliga livet.

Link to comment
Share on other sites

Guest LenaS

Ja, skippa den! Med omedelbar verkan!

Man ska inte smörja in dem då det kan täppa till porerna i skalet. I papperskorgen med den bara!

KRAM Lena S

Link to comment
Share on other sites

Hejsan!

Ja se där.. det var det första hon sa till mig att jag kunde smörja in deras skal med olja för att det var bra för skalet. Så sa den förre ägaren till mig!

Men som tur var har jag aldrig gjort detta för jag ansåg att det INTE var normalt för en sköldpadda.. Så lerver dom ju inte i det fria heller. Så för min del var det bara sunt förnuft som gällde. Sedan har man ju fått höra från Zoobutiker mm att man skall smörja in deras skal mm..

Jag säger bara... Tack & lov att detta forum finns, för här får man veta vad som är bra & inte! :blink:

Mvh Åsa

Link to comment
Share on other sites

Guest Marléne

..kunde inte låta bli att gnola lite på Di Levas låt "vem ska jag tro på tro på tro på tro på när, tro på när allt e så här, ja hoppas ändå på ett lyckligt slut"!

Jag tror på er och nu är det slutoljat!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...