Jump to content
Forum Sköldpaddor

Mina Sköldpaddor


Guest Marita

Recommended Posts

Guest Marita

någon som säljer mina sköldpaddor på blocket. ja det är vad man skulle kunna tro dom har lånat min bild. <_<

Link to comment
Share on other sites

En av våra ungar har också funnits med i en annons. Man blir förvånad.

Link to comment
Share on other sites

Guest Louise

Varför gör folk så? Det är väl olagligt?

Är det inte bättre att ev. länka till någon utav era sidor där ev. intresserade kan få se hur arten ser ut?

Jag skulle inte bli så överlycklig och se en annons och bild på min sköldpadda ute på nätet...

Link to comment
Share on other sites

Guest Marita

att fråga är ok för mig det gör inget då tycker jag bara jag har chansen att läsa vad som skrivs i detta fall stod det visserligen att bilden var på andra sköldpaddor men ändå och det är inte den bästa bilden precis, jag hade haft bättre.

Link to comment
Share on other sites

Guest Åsa

Men om ni ser detta varför anmäler ni inte detta till webbansvarig på blocket?

*fundersam*

Menar om nån stulit bild från era hemsidor kan ni faktiskt anmäla det!

Mvh Åsa :huh:

Link to comment
Share on other sites

Guest Marita

jorå anmält har jag väl inte gjort mer påpekat och frågat blocket om dom kan ta bort bilden eftersom den är min får se om det händer någåt, men det har det inte gjort än.jag har mailat annonsören men dom har inte heller svarat men det kan jag förstå. fast hela värden är det inte tycker jag men man kan fråga. jag tror att man får räkna med att sådant händer.

Link to comment
Share on other sites

Guest Åsa

Skönt att det löste sig iaf! :unsure:

Jag tycker att om man skall lägga ut bilder på nätet & det inte är ens egna, så skall man fråga ägaren innan om det går bra? Det är helt lagligt att anmäla sådant i och med att dom stulit bilden från "någons" hemsida el dyligt.

Mvh Åsa

Link to comment
Share on other sites

Guest Louise

Håller med ÅSA.

Skall man lägga ut någon annans bild på Internet så bör man höra med ägaren till bilderna först.

Marita: Har du "copyright" på dina bilder?

Link to comment
Share on other sites

Guest Åsa

Ett tillägg till detta finns.. Vill ni ha ett script av mig ang detta att slippa att andra stjäl biler på era hemsidor så säg till!

Jag ger gärna ut scriptet så ni slipper detta problem... Men hör då av er i ett privat mess så ger jag er koden för att lägga till på era hemsidor!

Mvh Åsa

Link to comment
Share on other sites

Guest Marita

jag har copyright och jag har möjlighet att spärra stölden av bilder men har inte haft tid att göra det.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...