sirifilippa Postat December 16, 2021 Share Postat December 16, 2021 Jag har en grekisk landsködpadda som heter Celeste, en hona på ca 18 år, som jag skulle vilja adoptera bort till ett hem som kan ta bättre hand om henne. Jag och syskonen fick henne julklapp när vi var små, och hon har pyramidbildning på skalet eftersom hon fick felaktig kost de första levnadsåren. I övrigt pigg och stark och söt. Jag känner att jag inte har tid och resurser att ett ge henne den livskvalitet hon förtjänar, med stimulerande inomhusmiljö och kanske ett par sköldpaddskompisar, och bor trångt så har därför inte plats för en större låda (den hon har nu är 62 x 165 och hon börjar ofta klättra på väggarna och vill ut och gå i lägenheten.) Nu ska jag flytta till en ännu mindre lägenhet och skulle då behöva göra lådan ännu lite mindre, och det känns inte hållbart. Jag skulle även önska ett hem med en bra sommarhage där hon kan vistas ute mer på somrarna än hon kan hos oss. Jag undrar om det finns någon inbiten sköldpaddsälskare, hos vilken hon skulle kunna leva sitt bästa liv, som vill adoptera Celeste? Alternativt vet var jag kan annonsera för att hitta ett nytt hem? Hon är ca 23 cm lång, har ej blivit dvalad. Bor i sthlm. Jag bifogar några bilder Tack på förhand:) /Filippa Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Regna Postat December 19, 2021 Share Postat December 19, 2021 Hej! Gå gärna med i vår Facebook-grupp för omplaceringar och lägg in din annons där också. Du behöver komplettera med information om Cites-intyg, om du har eller inte har ett sådant. Länk till gruppen: https://www.facebook.com/groups/173342104818231/?ref=share Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alle1 Postat Januari 6, 2022 Share Postat Januari 6, 2022 (edited) Omplacering Forum Sköldpaddor är ett jättebra forum att adoptera sina sköldpaddor på. Men jag försöker här tills du lagt upp annons där. Din hona ser jättefint ut 🍀 tycker jag. Hon skulle gärna få flytta hit. Jag har 11 greker varav två Tesdudo Hermanni Hermanni, den ena kanske hane så en hona till skulle vara fint. Eller så blir de tre honor. I somras bygdes ett stort växthus till mina tre grupper i anslutning till deras hagar. Just nu dvalar 7 medan 4 är vakna/ har vaknat, och är inomhus i två stora hagar. I dvalningsrummet finns även två hagar till som blir bolådor tills de kan börja gå ute igen. De får rätt kost och jag använder HID-lampor för UVB och värme. De är mitt stora intresse, en underbar Hobby. Vi bor oxå i Sthlm. 🍀🍀🍀 Edited Januari 6, 2022 by Alle1 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Benjamin232 Postat November 11, 2022 Share Postat November 11, 2022 (edited) GOOD ARTICLE ABC Edited November 11, 2022 by Benjamin232 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ettan och Tvåan Postat Mars 1 Share Postat Mars 1 On 2021-12-19 at 09:51, Regna said: Hej! Gå gärna med i vår Facebook-grupp för omplaceringar och lägg in din annons där också. Du behöver komplettera med information om Cites-intyg, om du har eller inte har ett sådant. Länk till gruppen: https://www.facebook.com/groups/173342104818231/?ref=share Hej! Om man på grund av olika policyn inte får lov att ha Facebook vad gör man då om man vill dela med sig av sköldpaddsbeståndet? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Livsglädje Postat April 21 Share Postat April 21 Hej Filippa! Har du hittat ett hem till kära Celeste? Är konstnärlig hermit på landet i ett stort hus & har all utrymme & kärlek att ta emot en varelse i behov! ☺️ mayaeldfluga@gmail.com är min gmail så skulle vi kunna återkopplas ifall detta fortfarande är aktuellt, soliga hälsningar från mig & ett hem som längtar efter mer sällskap! 😄 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Testudo hermanni b Postat Juli 6 Share Postat Juli 6 On 2023-03-01 at 11:47, Ettan och Tvåan said: Hej! Om man på grund av olika policyn inte får lov att ha Facebook vad gör man då om man vill dela med sig av sköldpaddsbeståndet? Som det är skrivet i ditt andra inlägg är det ej lagligt skänka bort ägg eller ungar utan Citesintyg. Föräldra djuren får du skänka bort om de kom till Sverige innan Citesreglerna togs i bruk mot gåvobrev, men ungar behöver du söka Citesintyg till hos Jordbruksverket. Har nyligen haft kontakt med JV i denna fråga och det är artskyddsbrott att ge bort dem utan intyg. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts