Jump to content
Forum Sköldpaddor

Recommended Posts

Nu har det börjat bli lite stabilare temperaturer i Virginia igen. Tidigare har man bara sett sköldpaddor aktiva under varma dagar.

Förra helgen var det första riktigt varma dagen, ca 28 grader, så besökte en park i närheten av Washington DC. 

Vattnet är säkerligen fortfarande ganska kallt, och vi har haft relativt torrt så delar av dammarna var uttorkade. 

DSC03455

Lite lustigt, första sköldpaddan jag såg var en Clemmys Guttata och lite senare ännu än, kul att dom inte verkar helt ovanliga.. :-)

DSC03427DSC03418DSC03460

 

 

Det var i princip bara dom och chelydra serpentins som var aktiva i vattnet, dom flesta andra arter passade på att sola.

DSC03463

 

Det var full aktivitet bland grodorna/paddorna, har tyvärr ingen aning om vilken art det är.

DSC03434

 

Några grodor som har flyttat in en rutten trädstubbe

DSC03408DSC03410

 

Röd kardinal

DSC03464

 

Brukar ta en promenad i området runt kontoret under lunchen, igår (lördag) fick jag syn på en liten torr chrysemys picta picta, måste vara från förra året???

Trodde först att den var dör för den låg helt still mitt på gångbanan, tur att ingen trampat på den, en hel skolklass hade precis passerat innan.

IMG_20180426_121327

 

IMG_20180426_121522

 

Flyttade den bort från gångbanan bort till kanten av dammen, plockar aldrig uppsköldpaddor annars, men kände att risken var för stor att någon skulle trampa på den om jag lät den ligga kvar. 

 

Lite off topic i delta format, men idag när jag gick ut under lunchen kände vi först en frän musk lukt, några minuter senare får vi syn på en randig skunk som håller på att flyttar sina ungar till en buske utanför en kontorsbyggnad, får hoppas dom klarar sig och inte blir att för stressade, här ser många skunkar som något man absolut inte vill ha och vill bli av med.. Själv tycker jag dom är intressant, så länge man håller sig på avstånd.. :-)

 

 

 

Edited by anol03
Link to comment
Share on other sites

Vad kul att de lite bilder på nordamerikanska sköldpaddor i det fria!

Link to comment
Share on other sites

Riktigt kul med dina bilder som kommer lite då och då.
Du får gärna fortsätta med det :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Tack, får fota dom nu istället när jag inte har kvar några själv.. :-) Hoppas på att fota lite nya arter. 

Hittade ännu en sköldpadda unge idag, såg ut att vara död, inte på samma plats som förra gången men på en gångbana, undrar om dom är nykläckta är övervintrande sköldpaddsungar.

Flyttade den närmare en damm för säkerhetskull, kanske blev för varmt idag, över 30 grader och på asfalten blir det ännu varmare. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...