Jump to content
Forum Sköldpaddor

Videobeskrivning


crasmus
 Share

Recommended Posts

Hejsan,

 

Rasmus heter jag och är förhoppningsvis ägare av två stycken greker inom en snar framtid.

Jag har länge läst mycket och känner att jag har väldigt bra koll på hur sköldpaddorna ska tas hand om.

Jag tycker att det är väldigt kul att läsa om greker, trots att jag redan vet det mesta jag läser. Men något jag också tycker är roligt att se klipp/filmer och letat som en galning runt omkring på nätet för att hitta videos eller klipp om hur man tar hand om landsköldpaddor, främst greker, men utan någon lycka. Så min fråga är:
Finns det någon här i forumet som vet om det finns och i så fall vart jag hittar filmer/klipp om skötsel, miljö, burbyggen, föda osv. om landsköldpaddor, helst greker. Svenska eller engelska spelar ingen roll.

Link to comment
Share on other sites

Kan du tyska? Griechische Landschildkröten
På engelska finns Garden state tortoise, Hermanni haven, turtle room och Kamp kenan. Sök på Testudo hermanni.
Sen får man tänka att i vissa länder kan de ha sina sköldpaddor ute året runt, medan vi i Sverige har kalla somrar och måste ha väldigt bra inomhuslådor med bra belysning för att vi ska kunna ha sköldpaddor som annars lever i medelhavsområden som husdjur.
I vissa länder ger de också pellets med både färgämnen, konserveringsmedel och onödiga tillsatser utan att tänka till om det ens är bra för djuret och vad de äter i naturen.
Eller så kan man hitta många videos där de har sina sköldpaddor på golven som de vore en katt eller hund för det är ju så gulligt:wacko: 

 

Link to comment
Share on other sites

Den bästa informationen får du från din uppfödare muntligt och skriftligt när du hämtar sköldpaddorna. :D

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Testudo hermanni b said:

Kan du tyska? Griechische Landschildkröten
På engelska finns Garden state tortoise, Hermanni haven, turtle room och Kamp kenan. Sök på Testudo hermanni.
Sen får man tänka att i vissa länder kan de ha sina sköldpaddor ute året runt, medan vi i Sverige har kalla somrar och måste ha väldigt bra inomhuslådor med bra belysning för att vi ska kunna ha sköldpaddor som annars lever i medelhavsområden som husdjur.
I vissa länder ger de också pellets med både färgämnen, konserveringsmedel och onödiga tillsatser utan att tänka till om det ens är bra för djuret och vad de äter i naturen.
Eller så kan man hitta många videos där de har sina sköldpaddor på golven som de vore en katt eller hund för det är ju så gulligt:wacko: 

 

4 år av studier och nu nästan 10 år senare tror jag inte ens jag kan beställa mig en öl i Tyskland... 

Jo men det har jag koll på, tack för tipsen. Får kolla på detta när jag kommer hem ifrån jobbet ?

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, P-A said:

Den bästa informationen får du från din uppfödare muntligt och skriftligt när du hämtar sköldpaddorna. :D

Ja det finns det ingen tvekan om P-A ? hade varit kul att ha något intressant att kolla på kvällarna bara! 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...