Jump to content
Sköldpaddsforum
Turtlelover123123

köpa sköldpadda

Recommended Posts

Turtlelover123123

Hej! Jag är Turtlelover123123 och jag undrar hur man kan köpa en sköldpadda från någon som bor nära stockholm

Annette

Min son körde från Stockholm till P-A i Västerås .

Hälsningar

Annette

Annette

Hej igen

Går och funderar lite över mitt svar och vill gärna utveckla det lite .

Vår son köpte sina sköldpaddor hos P-A ,för han kände att det fanns gedigen kunskap och riktig vägledning att få som en god start med de små sköldpaddorna.

Sonen fick sedan arbete utomlands och numera bor sköldpaddorna hos oss föräldrar och har fått låda i uterummet och hage i trädgården . Det är roligt och så finns de kvar när sonen och hustrun kommer hem på besök . Sköldpaddorna har gett oss mycket glädje , men jag kan inte nog understryka och betona hur oerhört viktig hjälpen och kunskapen vi har fått från P-A har varit . Det är mycket med dessa små djur som kan synas ganska självklara , men som för en nybörjare är helt nytt . Som vilka växter , belysning , hur varmt de ska ha , hur hagen ska vara utformad .. jag kan hålla på hur länge som helst . Med P-A har vi känt att det räcker med " ett svar " och har kunnat vara helt trygga med det . För oss har det varit ovärderligt och jag är helt övertygad att våra sköldpaddor inte haft det lika bra om vi inte fått vägledningen  . Så ett gott råd . Det är värt milen mellan Stockholm och Västerås ! Hos P-A och Irene finns all kunskap som behövs . Du får intyg på sköldpaddorna och vet var de är uppfödda .

Hälsningar

Annette

Edited by Annette