Jump to content
Forum Sköldpaddor

Bebis Sköldpaddor Biter Varandra


MrDankYT
 Share

Recommended Posts

Hej, mina bebis sköldpaddor börjar fightas och den stora biter av bitar av den lillas svans vad ska man göra

Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, MrDankYT said:

Hej, mina bebis sköldpaddor börjar fightas och den stora biter av bitar av den lillas svans vad ska man göra

Biter den bitar av svansen måste det ju bli sår?
Hur ser deras akvarium ut? Kan de ligga och sola på flera ställen så de slipper ligga bredvid varandra? Finns gömställen så de kan komma undan?
Hur stor skillnad på storlek? Har de gått tillsammans länge i akvariet eller har de nyligen satts ihop?
Skadar de varandra (och man har sett till att de kan sola var för sig och att man har gömställen till alla....) och biter så det blir sår så är enda lösningen att sära på dem.

Link to comment
Share on other sites

On 2017-01-16 at 11:36, Testudo hermanni b said:

Biter den bitar av svansen måste det ju bli sår?
Hur ser deras akvarium ut? Kan de ligga och sola på flera ställen så de slipper ligga bredvid varandra? Finns gömställen så de kan komma undan?
Hur stor skillnad på storlek? Har de gått tillsammans länge i akvariet eller har de nyligen satts ihop?
Skadar de varandra (och man har sett till att de kan sola var för sig och att man har gömställen till alla....) och biter så det blir sår så är enda lösningen att sära på dem.

Deras akvarium har plastväxter, 2 landställen och så kan dom vila i plastväxten deet finns gömställen, stenar snäckor dekorationer, pump, värmare, uv lampa, termometer allt som man behöver och bild på baksidan av akvariumet, jag har 2 lika stora akvarium som båda är 55 liter så jag flyttar isär dom, jag köpte dom i sommar där dom var tillsammans i en djur affär som heter djurkompaniet, där så hade de dom bra och bits inte, och det akvariumet var min´dre tilloch med, jag har ett 275 liter 6 kantigt akvarium med en stor landdel och massor dekorationer ska jag flytta över dom dit?

Link to comment
Share on other sites

On 2017-01-16 at 12:13, P-A said:

Vilken art gäller det?

 

vet inte vad dom heter på svenska direckt men på engelska golden thread turtle'

 

exakt så som på bilden ser mina sköldpaddor ut

chinese-golden-thread-turtles-ocadia-sinensis-chinese-stripe-necked-turtle-3.jpg

Link to comment
Share on other sites

ok..

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hur går det, har de slutat bråka?

Det kan väl vara så att de gör upp om rangordningen då och då under uppväxten, i så fall borde de inte bråka hela tiden utan bara periodvis.

Du sa inte exakt ålder, men bebisar låter ju ganska litet så då är de knappast könsmogna. När de blir könsmogna kan det visa sig vara två hannar, i så fall kanske du behöver dela på dem senare.

Det låter som om du har ett bra akvarium där de borde kunna trivas :).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...