Jump to content
Forum Sköldpaddor

Oväntad odling


Regna
 Share

Recommended Posts

Efter årets paddsläpp städade jag ur sköldpaddornas vinter-växthus i garaget som hastigast. För att växter och maskar mm därinne skulle överleva sommaren lämnade jag vattencirkulationen på och garagedörrarna öppna mot söder.

Idag insåg jag att det nu är augusti och att jag inte ens tittat in i detta växthus sedan början av sommaren. Jag var helt säker på att allt skulle vara dött därinne, men så här såg det ut när jag öppnade "dörren". Det är förra årets tomatplantor som jag planterade in till sköldpaddorna i höstas istället för att slänga dem på komposten. När jag såg dem senast i början av juni hade de bara några enstaka blad :D. Det fanns femton mogna tomater (körsbärs-) och massor av gröna, så de får väl mogna först innan jag tar fram macheten.

WP_20160805_007.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

Jag hade också lyckats att övervintra en tomatplanta i anslutning till innelådan. De trivdes i hid lampans sken o vi fick tomater tidigt på våren. Har för mig att tomater ska vara ettåriga??? Jätte kul när sånt händer.

Link to comment
Share on other sites

Härligt. Egna tomater är alltid gott.

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, MinnaSokura said:

Jag hade också lyckats att övervintra en tomatplanta i anslutning till innelådan. De trivdes i hid lampans sken o vi fick tomater tidigt på våren. Har för mig att tomater ska vara ettåriga??? Jätte kul när sånt händer.

Jo, de ska ju vara ettåriga, och så ska de ju bindas upp och tjuvas och gödslas... men det är nog ingen som berättat det för de här tomaterna :D.

Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, Regna said:

Jo, de ska ju vara ettåriga, och så ska de ju bindas upp och tjuvas och gödslas... men det är nog ingen som berättat det för de här tomaterna :D.

Alltid trevligt med tomater och oväntade tomater är nog ännu roligare.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...