Jump to content
Forum Sköldpaddor

UV-genomsläpplig plast


TestudoHermanni
 Share

Recommended Posts

Som jag förstått det tidigare finns endast plast till växthus/drivbänk som släpper igenom uv att köpa i Tyskland, och de skickar inte till Sverige. Är det så? Måste man åka till Tyskland för att handla? Känns i så fall väldigt 1900-tal...

Link to comment
Share on other sites

Lika 1900-tal som att man i Tyskland måste ha kontanter nästan överallt. Kreditkort vet de knappt vad det är.

 

Link to comment
Share on other sites

Nu är vi nästan inne på 1800-talet! :o 

Link to comment
Share on other sites

Har nu mailat dem och frågat om leverans till Schweden. En drivbänk kostar från ca 3000 kr. Jag tänker att det borde räcka att bara byta ut plasten i locket på en vanlig drivbänk? Finns inte någon som säljer plast på rulle? Har för mig att det skrivits om det förut.

Link to comment
Share on other sites

On Friday, July 22, 2016 at 10:36, TestudoHermanni said:

Har nu mailat dem och frågat om leverans till Schweden. En drivbänk kostar från ca 3000 kr. Jag tänker att det borde räcka att bara byta ut plasten i locket på en vanlig drivbänk? Finns inte någon som säljer plast på rulle? Har för mig att det skrivits om det förut.

Det finns i Sverige ett företag som gör såna tunnelväxthus med sån plast. Fanns på nordiska trägårdsmässan i år. Google is my friend?

Link to comment
Share on other sites

Frakt av drivbänk till Sverige kostar 52,50 € från Beckmann. Det tycker jag inte alls var dyrt med tanke på vikt och storlek. Minna, intressant, det är kanske den här firman du menar (tack Google!) http://www.tradgardsteknik.se/katalog/artikel/plexiglas-isoler-16mm-alltop-farg-glasklar-16x1200x8000mm/7822-483-11/. Plexiglasbit om 8 m (!), men de kapar mot avgift - perfekt!

Edited by TestudoHermanni
Link to comment
Share on other sites

On Tuesday, August 02, 2016 at 12:05, TestudoHermanni said:

Frakt av drivbänk till Sverige kostar 52,50 € från Beckmann. Det tycker jag inte alls var dyrt med tanke på vikt och storlek. Minna, intressant, det är kanske den här firman du menar (tack Google!) http://www.tradgardsteknik.se/katalog/artikel/plexiglas-isoler-16mm-alltop-farg-glasklar-16x1200x8000mm/7822-483-11/. Plexiglasbit om 8 m (!), men de kapar mot avgift - perfekt!

Ja precis. Det var några sköldpaddsägare som redan hade köpt av honom.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...