Jump to content
Forum Sköldpaddor

Sköldpaddor i Virginia?


anol03
 Share

Recommended Posts

Hej, jag är på work assignment i Herndon, Virginia utanför Washington DC.

Nära där jag bor finns en retention basin, antar att den finns för att undvika översvämningar, har varit här i drygt en månad och det var först nu som jag promenerade dit.

Har sett tidigare att det finns en hel del djurliv där, kanada gäss, ekorrar, nu såg jag även två sorters vattensköldpaddor, och orm (misstänker att det är en Northern water snake Nerodia sipedon)

Enl, skyltar skulle det finnas spotted turles, men såg dessvärre inga, däremot 1 stor rödöras, misstänker att någon tröttnat på sitt husdjur och flera av Pseudemys, vore kul om någon vet vad det är för någon art och om den hör hemma i området.

 

/Anders

DSC01033.JPG

DSC01035.JPG

DSC01039.JPG

DSC01044.JPG

DSC01042.JPG

Link to comment
Share on other sites

Förutom den rödörade är det en massa Chrysemys picta på bilderna. Med tanke på var du befinner dig borde det vara nominatformen, alltså Chrysemys picta picta. Kul!

Link to comment
Share on other sites

Hej, tack Jeppe. Såg förresten att rödörade finns vilt i den delen av virginia där jag bor, verkar finnas en hel del olika arter sköldpaddor i Virginia.

 

/Anders 

Link to comment
Share on other sites

Ja, du är verkligen i sköldpaddsmekka om du frågar mig :) Det finns många roliga arter i östra USA.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hej igen

Får rätta mig själv, Trachemys scripta elegans skall inte finnas vilt här i Virginia, men tack vare att folk tröttnat på sina husdjur och släppt ut dom finns dom på flera platser i VA.

Hittade en intressant artikel

http://pilotonline.com/life/wildlife-nature/mary-reid-barrow/united-nations-of-turtles/article_85443b24-eb86-11e5-ac84-6b6d3d6893ed.html

Verkar som om att Trachemys scripta scripta som finns lokalt här i VA korsar sig med Trachemys scripta elegans, enl artikeln.

Skall försöka ge mig ut på lite sköldpadds spotting i helgen :-) 

 

/Anders

Link to comment
Share on other sites

Kul att komma ut på "riktig" sköldpaddssafari.

Link to comment
Share on other sites

Kom iväg till två parker i dag, Huntley Meadows Park in Fairfax Co och Mason Neck State Park

Det första jag stötte på i Huntley Meadows Park var en Trachemys scripta elegans, dom verkar väldigt vanliga här även om dom inte borde finnas i virginia alls egentligen.

 

DSC01337

 

Lite längre bort i samma "damm" såg jag först att det rörde sig på botten, sen sam/gick den under gångbron. Antar att det är en Chelydra serpentins??

DSC01333

Fanns också en hel del vad jag tror är Chrysemys picta picta. Än så länge är det dom sköldpaddorna jag har stött på mest.

 

DSC01325DSC01410

Lite längre bort i parken såg jag en Chelydra serpentins precis vid gång bron, den verkade inte bry sig nämnvärt att jag stod där och fotade.. :) Den kikade runt, sen dök den ner och såg nästa ut att beta grodyngel och fisk, kikade igen vad jag höll på med. Det finns otroligt mycket mat för paddorna, massor med insekter, grodor, grodyngel och fisk.. 

 

DSC01403

 

DSC01395DSC01383

Som sagt det fanns en hel del grodor, någon som vet vad det kan vara för art?

DSC01360DSC01490

Så här ser en del av parken ut 

DSC01380

Såg också en orm.. Tror det är den ovanligare formen utan teckning av northern water snake (Nerodia sipedon)

 

DSC01488

Och en skink, tror det är en Broad-headed Skink Plestiodon laticeps

 

DSC01511

 

Jag kan varmt rekommendera Huntley Meadows Park in Fairfax Co om någon är i krokarna runt Washington DC, det ligger rätt nära ca 20 min med bil.

Det skulle finnas spotted turtle (Clemmys guttata), även här, men dom lyser med sin frånvaro, hade varit kul att se några i naturen, samma sak med  Eastern Box Turtle
Terrapene carolina carolina, det hade varit kul att sett dom här, dom skall vara relativt vanliga.

 

/Anders 

 

Edited by anol03
Link to comment
Share on other sites

Kul! Chelydra serpentina är riktigt läckra sköldpaddor. 

Jag skulle gissa att grodorna på bilden är antingen Lithobates catesbeianus eller L. clamitans men är inte tillräcklig grodnörd för att kunna skilja på dem bara sådär.

 

Link to comment
Share on other sites

Jo håller med, Chelydra serpentins är riktigt imponerande.

Känns lite oroväckande att i alla dammar/sjöar jag har sett än så länge så har det funnits rödtrade vattensköldpaddor, speciellt om dom får avkomma med dom lokala arterna.

 

Åkte förbi en annan park idag, någon som vet vad detta är för padda? Eastern river cooter / Pseudemys concinna kanske??? fick tyvärr inga bättre bilder.

27748836446_aeb732db3c_k.jpgDSC01532 by Anders O, on Flickr

 

Edited by anol03
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...