Jump to content
Forum Sköldpaddor

Naturlig miljö - bilder


 Share

Recommended Posts

Tänkte inviga den här nya avdelningen med att tipsa om sidan "Herps of Arkansas" om sköldpaddor och andra reptiler som lever vilt i staten Arkansas, till exempel snappers, kart-, box-, sliders, musk-, mud- och softshell. Under varje art finns en hel del bra bilder tagna i naturlig miljö, även en del närstudier av rygg och buk etc.

 

Fyll gärna på i tråden med liknande länktips.

 

HOA.thumb.JPG.146f36cf4927042d59e95917d4

Link to comment
Share on other sites

Bra initiativ. Jag kan spinna vidare på samma tema, men eftersom jag är en riktigt boknörd får jag göra det genom ett boktips för oss som är intresserade av nordamerikanska sköldpaddor.

 

Turtles of the United States and Canada (Ernst & Lovich) är, enligt mig, den mest omfattande boken om nordamerikanska sköldpaddor som går att få tag på. Skulle jag vara tvungen att göra mig av med alla böcker utom en, skulle denna vara min självklara "keeper". Massvis med information om varje art, en hel del bilder och en gedigen referenslista. Se till att skaffa 2:a utgåvan, den är kraftigt reviderad/uppdaterad jämfört med den första.

 

http://www.amazon.com/Turtles-United-States-Canada-Ernst/dp/0801891213

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...