Jump to content
Sköldpaddsforum
Sign in to follow this  
P-A

Välkomna till Fråga veterinären

Recommended Posts

P-A

Veterinär Jesper Arnö (Jeppe) som arbetar på Blå Stjärnan djursjukhus i Göteborg och har stort sköldpaddsintresse.  Jesper tittar in här då och då så det kan dröja några dar innan han svarar.

Eftersom han inte kan se djuren kan han inte diagnostisera eller rekommendera specifika behandlingar. Sjuka djur måste ses av en kvalificerad veterinär. Allmänna frågor som rör förebyggande av sjukdomar, tidig upptäckt av problem, och rekommenderade veterinärer kan läggas upp här. 

• Like 3

Jeppe

Jag kan ju stjäla den här tråden till en lite mer utförlig presentation, och för att presentera mina tankar omkring den här nya delen på forumet.

Som P-A skriver är jag alltså veterinär på Blå Stjärnans Djursjukhus i Göteborg, där jag spenderar en stor del av min tid på den "exotiska" kliniken på sjukhuset.

Vid sidan av detta kör jag även lite konsultande, och jobbar då primärt med skötsel, förebyggande vård, och smittskydd/hygien och enbart med exotiska sällskapsdjur.

Jag håller även del föreläsningar och kurser.

Precis som P-A skriver kommer jag inte att ställa några diagnoser på sjuka djur här - har man ett sjukt djur måste man uppsöka veterinär för en ordentlig undersökning. 

Jag kan dock försöka svara på frågor omkring sjukdomar, förebyggande åtgärder, hygien/smittskydd, fysiologi osv.

Mvh

Jesper

• Like 4

Testudo hermanni b

Kanonbra! Många skador och sjukdomar kan ju undvikas med rätt skötsel, kost och belysning.