Jump to content
Forum Sköldpaddor

Kön Ryss


Marrria
 Share

Recommended Posts

Vad tror ni om könet?

vikt, antagligen över 400 g (vågen var trasig nu när jag skulle väga).
Tycker att skalet är något konkavt, svansen ligger vikt, men den är kort. Jag tycker också att kloaken är ganska nära skölden.

Är snart 5 år gammal.

15 cm sköld från huvud till svansen.

post-6744-0-03839500-1456062024_thumb.jp

post-6744-0-21726200-1456062038_thumb.jp

post-6744-0-83723600-1456062050_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Bukskölden är rak på både honor och hanar när det gäller ryssar. Min gissning är hona. (90% säker).

/Peter

Link to comment
Share on other sites

Bukskölden är rak på både honor och hanar när det gäller ryssar. Min gissning är hona. (90% säker).

/Peter

Jaha! Tyckte jag hade läst något annat om det, men okej!!! :) I sådana fall så tror jag också på hona!

Link to comment
Share on other sites

En fin tjock hona :-)

hade det varit en hane hade svansen varit betydligt längre, sen går faktiskt honor med vikt svans som hannarna ibland, har några hos mig som gör det :)

Link to comment
Share on other sites

En fin tjock hona :-)

hade det varit en hane hade svansen varit betydligt längre, sen går faktiskt honor med vikt svans som hannarna ibland, har några hos mig som gör det :)

Måste fråga menar du att svansen är tjock eller skölpaddan? Undrar bara för att en av min honor ser lite tjock ut bakifrån ?

Link to comment
Share on other sites

Hej! Menade själva paddan, dock ur en bra synpunkt. Den ser mycket fin ut och det gäller även skalets karaktär och färger.

Jag tror du har en fin liten växande hona där som kommer hamna på ca 1kg som vuxen :-)

Vad väger den i daxläget?

MvH

//Svarta

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...