Jump to content
Forum Sköldpaddor

Sköldpaddsdag I Västerås


Jeppe
 Share

Recommended Posts

Jag har länge gått och inkuberat en idë/ambition om att anordna någon form av föreläsningsdag, och efter lite bollande med delar av sköldpaddsmaffian i Västerås kommer här en liten smyginbjudan till vad som förhoppningsvis blir en trevlig, och givande dag:

Var: Västerås (lokal ännu ej spikad)

När: Lördag 1 oktober 2016

Vad: Föreläsningar av undertecknad - veterinär på Blå Stjärnans djursjukhus i Göteborg/ReptiVet Consult, Jimmy Helgesson och Emma Nygren - Nordens ark, samt P-A Barkskog (behöver väl knappast vidare introduktion här). Programmet kommer att fokusera på praktisk skötsel, och teorin bakom denna ("applicerad" fysiologi etc.), men det kommer även bjudas på föreläsningar om bevarande och aktivering.

Och det praktiska?

Schema ej spikat, men det blir ett heldagsarrangemang (9-16 typ), och troligen valfri middag på kvällen för deltagare som inte vill åka hem riktigt än.

Pris: kommer att hänga på utgifter, men troligen mellan 300 och 500:- (inkl. lunch).

Anmälan till reptivetkurs@gmail.com (jag tar emot smyganmälningar redan nu), och en mer officiell kursinbjudan kommer framöver.

Link to comment
Share on other sites

Kan man prel.anmäla?

Jag har arbete med jour och har inte schema så långt fram ännu.

Link to comment
Share on other sites

Vänta du bara med anmälan då Helena. Det lär finnas platser kvar in i det sista.

Edited by Jeppe
Link to comment
Share on other sites

Hej!

Vi kan väl planera att åka tillsammans vi från Sthlm området?

Om det blir tåg eller buss/bil det kanske vi inte vet ännu men jag kan nog somordna något!

Jag räknas till dom körkortslösa :)

Minna

Link to comment
Share on other sites

Bra idé, Minna! Jag kommer ju snart räknas till körkortsgänget. I bästa fall till Grekland, men då måste jag ligga i...

Link to comment
Share on other sites

Bra idé, Minna! Jag kommer ju snart räknas till körkortsgänget. I bästa fall till Grekland, men då måste jag ligga i...

Bra där!

Link to comment
Share on other sites

Bra ide`och initiativ.

Långt kvar till oktober men jag ska göra "allt" för att kunna komma.

// Christer

Edited by Chrocko
Link to comment
Share on other sites

Hej!

Vi kan väl planera att åka tillsammans vi från Sthlm området?

Om det blir tåg eller buss/bil det kanske vi inte vet ännu men jag kan nog somordna något!

Jag räknas till dom körkortslösa :)

Minna

samma här, körkortslös :/ vi är nog några från sthlm som kan åka ihop.

Link to comment
Share on other sites

samma här, körkortslös :/ vi är nog några från sthlm som kan åka ihop.

Ser bra ut ?

Link to comment
Share on other sites

samma här, körkortslös :/ vi är nog några från sthlm som kan åka ihop.

Jag har nästan säkert körkort i oktober :)

Link to comment
Share on other sites

Hej, jag har nämligen en klassisk Herrgårdsvagn som förhoppningsvis kommer rulla dit från Sthlm, dock endast 3 fria platser om sambon också bestämmer sig för att joina.

Däremot har jag ingen somhelst möjlighet till att planera detta redan nu pga mitt yrke. Kommer troligen bli in i det sista om det går eller ej.

/Svarta

Link to comment
Share on other sites

Jag kan vänta tills du vet hur det är med ditt jobb i höst. Är flexibel?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Uppdatering:

Nu finns en officiell kursinbjudan uppe, och kan läsas genom att klicka på följande länk:

 

http://skoldpaddsforum.se/applications/core/interface/file/attachment.php?id=4412

 

Ni som redan har anmält er behöver naturligtvis inte göra det igen. 

Edited by Jeppe
Link to comment
Share on other sites

Det tar max 4 minuter att gå från järnvägsstationen till Realgymnasiet.

Skärmklipp 2016-04-08 15.19.03.png

Link to comment
Share on other sites

Passar på att påminna om att det alltså inte räcker att anmäla sig här inne. Anmälan sker på mail (se kursinbjudan ovan).

 

Har ni redan mailat, och fått svar på ert anmälningsmail är allt klart så långt.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Lägg in en lista på vem som är klara, tror det skingrar en del frågetecken.Uppdatera den allteftersom.

/R

Link to comment
Share on other sites

Om det känns som att det behövs kan jag lägga upp en lista framöver. 

Kontentan är dock att om man har skickat ett mail till reptivetkurs@gmail.com, och fått svar på detta, är man anmäld.

Har man bara skrivit i tråden här, och inte skickat något mail, är man inte anmäld.

 

Betalningsinformation kommer ut framöver, så det behöver man inte tänka på än.

 

Edited by Jeppe
Link to comment
Share on other sites

För er som har tänkt bo på hotel, kanske bäst att boka redan nu.

 

Det närmaste hotellet First hotel Plaza är redan fullbokat p g a:

 

 

10_sm_vasteras_2016.jpg

 

Kan innebära att Arne Persson är i Västerås som domare. Mannen som 1987 skrev boken Hur man sköter sina sköldpaddor.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Både anmält och hotell är bokat. Tack PA för tipset att man inte ska vänta för länge. Fick ett hotell som låg närmst First hotel Plaza.
Orkar inte maken lyssna på alla sköldpadds prat kan han ju gå och kolla på SM i bodybuliding B)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jag tänkte föreslå en liten "social event" efter föreläsningarna för dem som är intresserade. Förslagsvis gå ut och få en bit mat och en öl eller två.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Platserna är nu i stort sett slut, så om det finns någon som går och funderar på att anmäla sig är det definitivt hög tid nu. Väldigt kul med sådan uppslutning!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...