Jump to content
Sköldpaddsforum
Sign in to follow this  
Vuus

Buddha (Gulörad Hane) Söker Nytt Hem Pga Flytt.

Recommended Posts

Vuus

Hej!

Nu har tiden i livet kommit då man har fått tillökning i familjen, och en flytt tyvärr är ett måste.

Då vi redan bor trångt, och det inte finns möjlighet att ta med sköldpaddan till nya hemmet så är en flytt för lille Buddha nödvändig.

Han är som sagt en gulörad sköldpadda, trachemys scripta troostii om jag inte minns fel. Han är helt garanterat en hane, och är ca 15-20cm över skalet.

Han bor nu i ett 200l akvarium, med hemmabyggd landdel med både en värme och en UVB lampa. Det är även byggt så det är lätt att plocka av för vattentömning, samt att det hela tiden finns belysning nere under vattenytan.

Innan jag lägger ut han på blocket så vill jag kolla om någon här kan/vill adoptera honom.

Då vet jag i alla fall att han hamnar hos någon som kan sköldpaddor.

Vill någon adoptera honom, så vill jag såklart inte ha någon betalning. Är man däremot intresserad av att köpa akvarie och landdel och allt, så går det att ordna också. Tanken är att sälja det separat på blocket annars.

Jag finns i Halmstad, men såklart går det att mötas upp i nån närligandes ort om det skulle behövas.

Om ingen är intresserad så tar jag gärna emot tips på var man kan "lämna in honom". Syftar då på djurparker, tropiska zoon, osv.

Bilder på både padda och akvarie går såklart att ordna, om ni vill.

Släng gärna iväg ett mail om ni är intresserade eller vill ha bilder, till: lundcus@gmail.com.

Tacksam för all hjälp som kan fås!