Jump to content
Sköldpaddsforum
Sign in to follow this  
Icerepti

Chelydra Serpentina Frågor Jag Vill Reda Ut.

Recommended Posts

Icerepti

Hej forumet!

Jag håller på att inreda min snappers burk och har suttit och läst på olika forum och olika info sidor om Chelydra serpentina habitat i fångenskap.

Nu är det så att jag blir inte riktigt klok på detta. Alla sidor säger olika, vissa säger att det skall finnas en landdel andra inte vissa säger att de har en men aldrig sätt snappern på land.

Hur ska man då veta vad som skall göras och inte?

Om man nu ska fixa en landdel vad rekommenderar ni för material för detta bygge? Jag har ett 400L kar då denna snapper inte är så stor ännu och vill ha landdelen i karet.

Tacksam för svar och tips! :)

Med vänlig hälsning

Fredrik

Duransson

Vi har byggt en landdel av vattenfast plywood till våran snapper. Vi har en 1000 l plasttank till våran dam. Som dagsljus har vi en dubbel t5 ramp och på solplatsen har vi en Solar Raptor 35w flood HId lampa.

I ditt fall skulle jag nog försöka limma en glasskiva och fylla upp med grus.

post-9016-0-01420500-1448733244_thumb.jp

Icerepti

Vi har byggt en landdel av vattenfast plywood till våran snapper. Vi har en 1000 l plasttank till våran dam. Som dagsljus har vi en dubbel t5 ramp och på solplatsen har vi en Solar Raptor 35w flood HId lampa.

I ditt fall skulle jag nog försöka limma en glasskiva och fylla upp med grus.

Hej Duransson!

Tack för snabbt svar och bra tips.

Jo jag har funderat på att limma ihop som en glas alt akryl landdel och fylla med grus blandat med sand.

Man blir som inte riktigt klok på saker och ting när allt man läst säger olika saker. Så kände att jag hellre frågar och får ajabaja på mina tankar än att få problem. :)

Icerepti

Om andra har idéer på landdels bygge så är ni absolut välkomna att framföra dem :)